måndag 29 april 2013

Våren är här!

När vårsolen äntligen börjar värma kryper också maskarna upp ur myllan...
 
Fyrornas stickade maskotar har nu vaknat till liv efter den långa vintern.
 
 

Masken som blev en snigel

Det var en gång en mask som levde ett gott liv.
En dag kom en pojke som knöt en knut på masken
och masken förvandlades till en snigel.
 
                                                         / Ella
 

 

Miss Makkara

Hej! Jag är en korv som heter Miss Makkara.
För någon månad sedan var jag på en liten promenad.
Mitt i allt hörde jag något som brummade,
det var ett stort monster som kom emot mig i full galopp!
- Haha! Jag tänker grilla dig! sa monstret
Då märkte jag att det var en grill! Jag sprang och sprang
tills jag kom hem - och då vaknade jag!
Det var min värsta mardröm.
                                                             / Anna
 

 

Pink och Blue




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar